دكوراسيون پذيرايي | رد پنل

۴۸ بازديد

دكوراسيون پذيرايي | رد پنل

شكي نيست كه ايده‌هاي زيادي در زمينه طراحي دكوراسيون پذيرايي وجود دارد. هال و پذيرايي يكي از پر كاربردترين واژه‌هايي است كه ما براي توصيف قسمتي از خانه استفاده مي‌كنيم. جايي كه براي همنشيني و گذراندن اوقات با ديگر اعضاي خانواده يا مهمانان از آن استفاده مي‌كنيم. تلاش مي‌كنيم در اين مطلب به مهم‌ترين نكات براي طراحي دكوراسيون داخلي پذيرايي مي‌پردازيم و اميدواريم مفيد واقع شود.

طراحي دكوراسيون پذيرايي

سالن پذيرايي اولين جايي است كه در منزل ديده مي‌شود. چيدمان آن از چندين نظر اهميت فراواني دارد. اجزاء و لوازم موجود در پذيرايي مي‌توانند تاثير زيادي در جلوه ظاهري دكوراسيون پذيرايي داشته باشند. اگر وقت و بودجه زيادي صرف خريد وسايل خانه همچون: مبلمان، پرده، انواع ميز و فرش كنيد اما قواعد چيدمان آنها را به درستي رعايت نكنيد، خواهيد ديد كه نتيجه چندان مطلوبي به دست نيامده است.

طراحي سالن پذيرايي

براي خريد وسايل بايد حتماً به ابعاد فضايي كه در اختيار داريد، توجه كنيد. در نظر بگيريد كه به كدام سبك طراحي بيشتر علاقه داريد و متناسب با آن نوع و مدل وسايل را انتخاب كنيد. تعادل و توازن در محيط باعث زيبايي خواهند شد. اگر اين دو عامل در دكوراسيون اتاق پذيرايي وجود نداشته باشند، محيط جذابي نخواهيد داشت.

از ديگر عوامل تاثيرگذار در اين زمينه بايد به رنگ اتاق پذيرايي اشاره كرد. اگر فضاي بزرگي داريد، امكان استفاده از انواع ايده‌ها در آن وجود دارد. آنچه در طراحي اتاق پذيرايي بزرگ بايد به ياد داشته باشيد، حفظ انسجام در فضاي اتاق است. انتخاب رنگ در طراحي سالن پذيرايي كوچك اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. از اين رو كه انتخاب رنگ‌ اشتباه ممكن است نماي كل فضا را بر هم زند. براي انتخاب رنگ در دكوراسيون اتاق پذيرايي بزرگ طيف رنگ‌هاي تطبيق پذير بسيار مهم است.

در صورتي كه به استفاده از رنگ هاي تيره تمايل داريد، توصيه مي‌كنيم فقط براي رنگ آميزي ديوار اصلي از آن استفاده كنيد. همچنين براي رنگ آميزي ساير ديوارها از رنگ متناسب با آن استفاده نماييد.

پرده سالن پذيرايي

پرده يكي از عناصر مهم زيبايي بخشيدن در دكوراسيون پذيرايي است. استفاده از پرده به خانه شخصيت و عميق مي‌دهد. بهتر است پرده‌هايي با طراحي ساده و رنگ روشن براي منزل استفاده كنيد. هر چند در دكوراسيون داخلي با سبك كلاسيك تلاش مي‌‎شود از طرح‌هايي سنگين با پارچه‌هايي مثل مخمل استفاده شود. پرده ها به راحتي مي توانند يك خانه كلاسيك را از ساير سبك ها مجزا كنند. توجه داشته باشيد رنگ پرده بايد با ساير عناصر پذيرايي همخواني داشته باشد. بدون شك ايده‌هاي مختلفي در اين زمينه وجود دارد و اين شما هستيد كه بايد طرح اصلي را در ذهن داشته باشيد.

طراحي داخلي پرده پذيراييطراحي داخلي پرده پذيرايي

دكوراسيون داخلي پرده سالن پذيراييدكوراسيون داخلي پرده سالن پذيرايي

پرده سالن پذيراييپرده سالن پذيرايي

مبلمان پذيرايي

مبلمان هسته و عنصر اصلي دكوراسيون پذيرايي است. وسيله‌اي كه فضاي زيادي را اشغال مي‌كند و انتخاب آنها بايد با دقت صورت گيرد. با داشتن اطلاعات كافي هنگام خريد مبلمان ميتوان بهترين انتخاب را در كمترين زمان داشت.

براي خريد بهترين مبلمان بايد در نظر داشت كه قرار است چه مقدار فضا در اختيار داشته باشد. بايد تصميم بگيريم آيا مبلمان قرار است در مركز سالن قرار بگيرد يا آن‌ها را در كنار ميز ناهارخوري داشته باشيم.

مبلمان پذيراييمبلمان پذيرايي

طراحي داخلي مبلمان پذيراييطراحي داخلي مبلمان پذيرايي

طراحي داخلي مبلمان پذيراييطراحي داخلي مبلمان پذيرايي

دكوراسيون مبلمان پذيراييدكوراسيون مبلمان پذيرايي

دكوراسيون پذيرايي مبلماندكوراسيون پذيرايي مبلمان

بسيار مهم است انتخاب ما با فضا و هدف دكوراسيونن پذيرايي همخواني داشته باشد. اگر دوست داريد در سالنن پذيرايي تعداد بيشتري ميز و صندلي داشته باشيد پيشنهاد مناسب انتخاب يك كاناپه يا مبل تختي است.

اگر محلي كه قرار است براي آن مبل خريداري شود جايي است كه دسته جمعي در آن تلويزيون مي‌بينيد يا وقت زيادي را صرف مي‌كنيد، انتخاب شما بايد مبلماني راحت جهت نشستن دائمي‌ البته همراه با ميزي مناسب براي جاي دادن ظروف پذيرايي باشد.

نكته آخر اينكه اگر اگر در منزل تركيب رنگ‌هاي متنوعي را استفاده كرده‌ايد، مبلماني را انتخاب كنيد كه تركيبي از چند رنگ سبك باشد. از انتخاب رنگ‌هاي خاص هراسي نداشته باشيد چون اين گونه رنگ‌ها باعث مي‌شوند خانه شما حس صميميت و نزديك بودن را انتقال دهد.

https://redpanel.co/mag/parlor-decoration/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.