سبك صنعتي در دكوراسيون داخلي رد پنل

۴۱ بازديد

سبك صنعتي در دكوراسيون داخلي 

 

دكوراسيون داخلي به شيوه طراحي و چيدمان عناصر موجود در يك فضا به منظور ايجاد بيشترين كارآيي و زيبايي تمركز دارد. طراحي داخلي اين روزها يكي از پر طرفدارترين حوزه‌ها در رشته معماري است. در اين مطلب به شرح سبك صنعتي در دكوراسيون داخلي مي‌پردازيم.

سبك صنعتي در طراحي داخليLocation: New York NY, Architect: Andrew Franz Architect

پيشينه سبك صنعتي

در طراحي داخلي سبك‌هاي متفاوتي وجود دارد كه براساس سليقه و علاقه افراد استفاده مي‌شوند. از مدرن و روستيك تا كلاسيك و رترو طرفداران خاص خود را دارند. با اين حال، از اوايل قرن بيستم بسياري از كارخانه‌هاي اروپايي بسته شدند و اين روند سبب شد بسياري از اين اماكن بزرگ خالي رها شوند. به هنگام توسعه فضاهاي شهري در اين مناطق و ايجاد محدوديت  فضا، اين كارخانه‌ها دوباره مورد توجه قرار گرفتند و سپس به خانه‌هاي مسكوني بدل شدند.

سبك صنعتي در طراحي داخلي

به اين ترتيب مواد اوليه‌اي مانند استيل، چوب، فولاد، آلومينيوم، شيشه، پلاستيك و مواد خام جز دكوراسيون داخلي اين خانه‌ها شدند. به مرور استفاده از اين سبك رواج يافت و سبك صنعتي در طراحي داخلي به وجود آمد. طراحي صنعتي عمدتاً از خطوط مربع و اشكال بلوك تشكيل شده است كه باعث ايجاد انسجام در نماي كلي خانه مي‌شود، اما اين بدان معنا نيست كه حق استفاده از خطوط منحني و اشكال انتزاعي را در اين سبك نداشته باشيد.

ويژگي‌هاي فني

در اين مدل معماري داخلي از پنجره‌هاي بزرگ براي تأثيرگذاري بيشتر، رنگ‌هاي خنثي و ديوارهاي آجري براي افزايش جنبه قديمي بودن فضا و تركيب چوب و آهن در وسايل استفاده مي‌شود.

سبك صنعتي در طراحي داخلي

در واقع، فضاهاي صنعتي نشان دهنده تاريخ هستند براي فردي كه در قرن 21 زندگي مي‌كند. سرد بودن فضا يكي از مشخصه‌هاي سبك صنعتي در معماري داخلي است. استفاده از آلومينيوم و نشان دادن تجهيزات سرمايشي و گرمايشي, كابل هاي برق, لوله هاي تاسيسات و … در اين سبك نيز به همين منظور است. فضاهايي كه با اين سبك طراحي مي‌شوند اصولاً به صورت باز هستند و به ندرت تفكيك شده‌اند.  اگر به دكوراسيون خانه‌هايي كه به سبك صنعتي طراحي شده‌اند دقت كنيد، مي‌بينيد كه فضا مجزا كمتري به چشم مي‌خورد و اصولاً اثري از ديوار يا جداكننده نيست.

اين سبك با كم كردن همه نوع تزئينات اضافه تا رسيدن به ماهيت اصيل خويش، هماهنگي بسيار زيبا و كاربردي را به نمايش مي‌گذارد. سبك صنعتي حالتي ساده و خودماني در فضا پديد مي آورد و نور زيادي در محيط وجود دارد.

وسايل و مبلمان

تركيب وسايل و مبلمان در سبك صنعتي مدلي از قديمي و مدرن است. در واقع در اين شيوه هيچ چيز نبايد كاملاً مدرن و كاملاً قديمي باشد.

ميزهاي به كار رفته در محيط، چراغ‌ها و حتي قاب‌ها در اين استايل ظاهري دقيقا همانند ظاهر اين عناصر در 70 سال پيش را دارند. به طور مثال استفاده از چرخ هاي بزرگ فلزي زير ميز در اتاق نشيمن و يا استفاده از صندلي هاي كارگاهي در ميز آشپزخانه. هر چند نمي‌توان كتمان كرد كه اجرا اين سبك در طراحي داخلي بيشتر در افراد مسن مورد پسند مي‌افتد تا جوانان و نوجوان، آن هم به دليل ايجاد احساسات نوستالژيك در اين افراد است.

سبك صنعتي و احوالات بصري

دكوراسيون صنعتي واقعيتي را بيان مي‌كند كه بسياري از آن غافل مانده‌اند. در حقيقت، اين مدل تذكر مي‌دهد سختي در كار و تبعيت بي چون و چرا ارتباطي با استفاده از لوازم مربوط به يك سبك ندارد و ممكن است وقتي شما اين دكوراسيون را براي خانه خود انتخاب كرده‌ايد از اجزاي يك سبك ديگر نيز در كنار آن بهره ببريد.

ادامه مطلب ...

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.